ELS INFANTS DE LA
CLASSE DE LES FORMIGUES ES VAREN INTERESSAR MOLT PER SABER:
- COM ES MOU L'AIGUA?
- QUINA FORMA TENEN LES GOTES D’AIGUA?
I ARREL D’AIXÒ
ES VA CREAR UN PROCÉS D’INVESTIGACIÓ.
MITJANÇANT L’EXPERIMENTACIÓ
I L’OBSERVACIÓ ELS INFANTS ES VAN ADONANT DE LA FORMA QUE DEIXEN LES GOTES AL
CAURE DAMUNT DIFERENTS SUPERFÍCIES.
UN DIA DE PLUJA MIRAM LES GOTES QUAN CAUEN. OBSERVAM QUE QUAN ARRIBEN A TERRA FAN ONES CIRCULARS. AL VEURE QUE AIXÒ, A UNA CONVERSA DECIDIM INVESTIGAR QUÈ PASSA QUAN CAUEN GOTES I COM ES MOU L’AIGUA. QUÈ NECESSITAM PER AVERIGUAR-LO? POALS, AGUA, PINTIURA I “GOTEROS” PER FER GOTES
UN DIA DE PLUJA MIRAM LES GOTES QUAN CAUEN. OBSERVAM QUE QUAN ARRIBEN A TERRA FAN ONES CIRCULARS. AL VEURE QUE AIXÒ, A UNA CONVERSA DECIDIM INVESTIGAR QUÈ PASSA QUAN CAUEN GOTES I COM ES MOU L’AIGUA. QUÈ NECESSITAM PER AVERIGUAR-LO? POALS, AGUA, PINTIURA I “GOTEROS” PER FER GOTES
CLICAU LA FOTO PER VEURE LES ALTRES IMATGES
QUAN HEM OBSERVATI EXPERIMENTAT EL MOVIMENT DEL AIGUA EL VOLEM DIBUIXAR PER DEIXAR UN RECORD.
ENS AGRADA LES GOTES I SEGUIM EXPERIMENTAM. DESCOBRIM QUE CAUEN RÀPID, A POC A POC, S’ATUREN QUAN TROBEN GUIX O CERES, ES MESCLEN AMB COLORS, LA ROBA DE COTO L’ABSORBEIX, ETC.
UN CONTE: EL VIATGE D’UNA GOTETA D’AIGUA: LA GLU. ENS CONTA COM ES TRANSFORMA EN GOTA, GEL I ÉS TRANSPARENT.
EN UNA CONVERSA SURT LA PREGUNTA COM PODEM FER UNA GOTA CONGELADA? NECESSITAM AIGUA, COLORS, “GOTEROS” I UN CONGELADOR ..
-SOLUCIÓ: S’HAN TRANSFORMAT EN AIGUA : LÍQUID
QUAN HEM OBSERVATI EXPERIMENTAT EL MOVIMENT DEL AIGUA EL VOLEM DIBUIXAR PER DEIXAR UN RECORD.
ENS AGRADA LES GOTES I SEGUIM EXPERIMENTAM. DESCOBRIM QUE CAUEN RÀPID, A POC A POC, S’ATUREN QUAN TROBEN GUIX O CERES, ES MESCLEN AMB COLORS, LA ROBA DE COTO L’ABSORBEIX, ETC.
UN CONTE: EL VIATGE D’UNA GOTETA D’AIGUA: LA GLU. ENS CONTA COM ES TRANSFORMA EN GOTA, GEL I ÉS TRANSPARENT.
EN UNA CONVERSA SURT LA PREGUNTA COM PODEM FER UNA GOTA CONGELADA? NECESSITAM AIGUA, COLORS, “GOTEROS” I UN CONGELADOR ..
-SOLUCIÓ: S’HAN TRANSFORMAT EN AIGUA : LÍQUID
UN DIA PER OBSERVAR I
TOCAR. QUAN FA MOLT DE FRED TAMBÉ CAU CALABRUIX I RECORDAM EL CONTE DE NA : QUE
ES CONGELAVA I LA VÀREM DIBUIXAR MOLT BRILLANT.
QUAN TAMBÉ ES CONVERTEIX EN NEU I LÍQUID.
DURANT EL CONTE SURT UNA
COSA QUE NO CONEIXEM, DIU QUE NA GLU S’EVAPORA. QUÈ ÉS AIXÒ? CONVERSAM AMB LES
IMATGES DEL CONTE I DECIDIM EXPERIMENTAR-LO. QUÈ NECESSITAM? AIGUA I SOL.
FINALMENT A LA DARRERA
SESSIÓ TOTS JUNTS CONVERSAM SOBRE QUE HEM APRÈS I CREEM INTERESSANT FER UN
LLIBRE AMB TOT PER TENIR-LO I MOSTRAR-LO ALS AMICS I LES FAMÍLIES.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada